dinsdag, november 23, 2010

Ik ben gloot!

Vertelde ik een maand geleden nog dat Rens trots was dat zijn bed aan 1 kant open was, ondertussen is em dat veel te min, want zo'n bed ' is voor babies!'. En 'Lens' is ' gloot', dus die slaapt onder geen beding meer in zo'n babybed. Hij wilde de laatste weken dan ook alleen nog maar op de logeerkamer slapen, want daar stond een groot bed. We begonnen al bijna aan geesten en dergelijke te geloven, totdat we het Rens zelf even vroegen. Het was wel duidelijk: Zolang dat babybed daar staat slaap ik ECHT niet in mijn eigen kamer! Dus heeft Mirjam de kinderen allebei een helft van het logeerbed op hun kamer gezet, zodat ze allebei een echt groot bed hebben. Voor Nynke is de nieuwigheid er allang af, ze slaapt liever in haar eigen bed, maar voor Rens is het DE oplossing. Ook al valt hij er nog wel eens uit......

Maar voorlopig is het wel even klaar, want voor je het weet slaapt ie in ons bed. Hij mocht van de week een keer bij ons op bed in slaap vallen, en toen ik em nog even een kus ging brengen vertelde ie trots '"ik ga op mamma's plek slapen! en dan gaat mamma straks op heitie's plek, niet op mamma's plek!"
Op mijn vraag waar ik dan moest slapen bleef het lang stil, je hoorde de raderen in zijn hoofd draaien. Tot de oplossing gevonden was: Heitie moest maar op Rens zijn bed! En grootmoedig: " dan mag jij op het grote bed of ook wel op het kleine bed"!

Geen opmerkingen: