woensdag, december 20, 2006

Een nieuwe auto voor Jaap-Jan

In huis is alles klaar, maar het schijnt dat zelfs de auto Jaap-Jan-proof gemaakt moet worden. De MR2 moet dus de deur uit (dat moest ook al zonder de komst van Jaap-Jan, over 10.000 kilometer vind de lease-mij het leuk geweest).

Als vervanging moet er uiteraard een stationwagen komen, anders tel je niet mee als kersvers gezinshoofd. Maar ja, als je een kart gewend bent is het even wennen in een vrachtwagen. Qua rij-eigenschappen ben ik behoorlijk verwend de afgelopen 4 jaar, en dat heeft zo zijn effect op de samenstelling van de shortlist. Achterwielaandrijving is een vereiste, en dan blijven er niet veel merken over.

Als je zo op pad bent voor een nieuwe auto, valt op dat veel autobedrijven nog een hoop kunnen leren op CRM-vlak. Zo heeft de receptionist bij toyota de laatste 3 keer weliswaar geconstateerd dat "ie er bijna uitging", maar dat heeft bij een volgende bezoek voor onderhoud nog steeds niet geleid tot een gerichte verkooppoging. Bijna goed geregeld dus.

Bij Lexus werd ik met alle egards ontvangen en kreeg ik spontaan een dag een auto mee voor een proefrit. Goed geregeld dus, maar heb tot nu toe geen opvolging ervaren. Bijna goed geregeld dus.

Bij BMW in Heerenveen doen ze het weer anders, daar gaan ze puur van productkwaliteit uit en krijg je niet het idee dat ze je graag als klant willen.

Gelukkig kom ik elke dag langs lelystad, waar een BMW-dealer vlak aan de snelweg zit. Daar vandaag maar eens binnengewandeld, en dat beviel ee nstuk beter. Ik kreeg zowaar het idee dat ik een gewaardeerde klant was, het moet niet gekker worden! :-)

Voor de kenners, bovenaan de shortlist staat op dit moment de BMW 318D Touring full options, hier in huis bekend als het kantoor op wielen.

Over luxe-problemen gesproken! Eerst maar eens Jaap-Jan gezond ter wereld, dat is ff wat belangrijker dan een nieuwe auto uitzoeken! (maar het blijft leuk.....)

Geen opmerkingen: