donderdag, december 28, 2006

Strafmaatregelen voor Jaap-Jan

Nou, dat was een bijzondere kerst. Eerst kerstdag hebben we lekker met zijn tweeen doorgebracht, en ik heb een lekker kerstdiner gemaakt voor Mirjam, inclusief stoofpeertjes, rollade en een haute-cuisine toetje van kletskoppen, chipolata-pudding en chocolade chips.

2e kerstdag was ook erg gezellig, Kees, Lucy, Ingrid en Barry kwamen eten (en hadden zelf het eten meegenomen). We vonden het erg fijn dat er weer eens wat bezoek was, vooral voor Mirjam was het echt een feestje. Het wordt nu namelijk wel echt een kwestie van afwachten. Zo af en toe rommelt er wel wat, maar Jaap-Jan zet nog niet echt door.

Slecht nieuws dus ook voor de deelnemers aan de beschuit-met-muisjes competitie, geen van allen heeft het goed!

Heel veel ondernemen lukt niet meer, Mirjam krijgt toch wel wat last van de fysieke beperkingen van een full-size baby in je buik. We wachten dus gezellig met zijn tweeen aan de keukentafel af en lezen de hele bibliotheek leeg. Voor mij een welkome afwisseling, voor Mirjam bijzonder vervelend want die zit al 5 weken te wachten en heeft het huis nu wel gezien.

Vanmorgen zijn we voor controle bij de dokter geweest, en hij vond het beter dat we vanmiddag weer even met de gyneacoloog gingen praten. Het onderwerp: Strafmaatregelen! Als Jaap-Jan dan niet zelf wil komen, laten we em gewoon halen! Volgens de dokter was het qua kinderbijslag voordeliger om em nog in 2006 geboren te laten worden, en dat lijkt mij een doorslaggevend argument ;-)

Moet eerlijk zeggen dat ik het wel even benauwd kreeg toen de dokter het niet onrealistische scenario schetste dat Jaap-Jan morgen gehaald wordt. Het komt nu wel erg dichbij!

Ik kan me nog steeds niks voorstellen bij het idee dat we met zijn tweeen naar het ziekenhuis gaan en met zijn drieen weer terugkomen. Spannende tijden.....

4 opmerkingen:

Anoniem zei

De beschuit met muisjes hoef ik ook niet (heb ik elke dag met alle kraamvisite), maar in ieder geval zit ik met mijn voorspelling wel het dichtst bij de uiteindelijke geboortedatum!

Mirjam en Anton: heel veel sterkte en succes met de aanstaande bevalling. Het eind is nu in elk geval écht in zicht!!!!

Groetjes (natuurlijk ook van Steef) Suzanne

Anoniem zei

suc6 met de bevalling
genoeg kinderbijslag ?
emmer er bij houden

Anoniem zei

edit groetje erik/desiree

Anoniem zei

Net zo snel als zo,n ouwe MR2!!!

Succes, MRlege-oprit.