zondag, december 03, 2006

Oh kom er eens kijken....

Tja, Harich is in de ban van het naderende Sinterklaasfeest, en ook in huize de Gier hangt een sfeer van gespannen afwachting. Da komt niet zozeer door de naderende verjaardag van de goedheiligman (we gaan traditiegetrouw op 5 december gourmetten bij tante Miep in Sneek) maar meer met de aanstaande komst van Jaap-Jan. Mirjam wordt beetje bij beetje gespannener. Zo hebben we al een avondmaaltijd besteed aan een discussie over kansen per dag en normaalverdelingen, heb ik al een spoedcursus geboortekaartjes maken gehad vandaag en hebben we net al een van de logeerbedden in onze slaapkamer gezet op hoge poten. Hier gaat het straks allemaal gebeuren...

Met Mirjam gaat het nog wel heel goed, al wordt ze wel steeds eerder moe. Maar we kunnen bijvoorbeeld nog steeds te winkelen in Groningen, waar we eindelijk een lamp voor in de hal gekocht hebben. Gisteravond direct opgehangen, en er was licht! Geheel in de gier-stijl meteen weer te veel van het goede, het lijkt wel een bouwlamp, dus daar moeten nog maar even wat zwakkere halogeentjes in.

Jaap-jan vind het allemaal wel prima en draait zich nog maar eens even om. Hardleers is ie in ieder geval, want de ruimte daarvoor ontbreekt al een paar weken, dus er steken nu regelmatig lichaamsdelen uit Mirjams buik, of je ziet een achterwerk voorbij schuiven...

Goed nieuws ook uit Eindhoven vandaag. Jaap-Jan krijgt een neefje of nichtje, want Ronald en Dorine zijn ook in verwachting! Dat hadden we natuurlijk nog helemaal niet verwacht na de shotgun-wedding aankondiging van een paar weken geleden (ze gaan 19 januari trouwen), maar toch leuk om te horen! Gefeliciteerd!

Voor ons is het aftellen nu toch wel een beetje begonnen. Mirjam gokt zelf op de 22ste, volgens Ronald wordt het de 20ste met volle maan, en ikzelf heb eigenlijk nog geen idee. Wil je een gokje wagen, laat het maar ff weten in een commentaar, ik zal een lijstje van voorspellingen van geboortedatum en geslacht bijhouden. Onder de winnaars verloten we uiteraard een beschuit met muisjes!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is het vannacht volle maan en op 20 december Nieuwe Maan, maar dat even terzijde.

Ik hoop voor jullie dat het eerder is, maar ik gok dat Mirjam na de Kerst pas (27 december) gaat bevallen.

Tot die tijd: sterkte Mirjam, ik weet wat je elke dag aan lichaamsdelen moet verdragen, haha!

Anoniem zei

Hi Anton en Mirjam,

Wat een ontzettend leuk nieuws van Ronald en Dorine zeg. Als jullie het lezen, hierbij een geweldige felicitatie van huize Wammes. Angelique wil wel op de kleine van Anton en Mirjam passen !!!!!!!
Wij denken trouwens dat het de 21e wordt, bij wie moeten we ons bod leggen.
Ps. Anton, als we dan lekker lunchen, moet je me ook wel alles vertellen hoor. Angelique gelooft me niet meer

Anoniem zei

Uiteraard wil ik ook wel een gokje wagen. Ik hoop daarmee de blauw-witte muisjes (wordt anders een overdosis) te ontlopen:
- gokken op een meisje (roze-witte muisjes), 17 december omdat Mirjam dan eigenlijk bij ons op kraamvisite wilde komen en Anton 'een onderbuikgevoel' kreeg dat dit wellicht toch beter is niet te doen.

Gr. Steef