zondag, januari 21, 2007

Van zorghotel naar allerlei andere hotels

De afgelopen week was een intensieve voor de familie de Gier. Ik moest weer aan het werk, en had na een maandag vol beschuit met muisjes en de nodige vergaderingen gelijk dinsdag en woensdag een training met hotelovernachting en woensdag en donderdag (en officieel vrijdag ook nog) een ASE-sessie. Een ASE is een Accelerated Solutions Environment, een inspirerende omgeving waar je met behulp van allerlei workshoptechnieken met ee ngroep heel snel tot resultaat komt. In de praktijk betekent dat van 's morgens 07.00 tot 's avonds 21.00 heel hard aan het werk, en 's avonds in het hotel nog even naborrelen. Ik was donderdagavond derhalve gesloopt, helemaal nadat ik met windkracht 11 tegen naar huis was gereden.

Nynke en Mirjam waren dinsdagavond gaan logeren bij Opa en Oma in Norg, alwaar voor 116 Mb aan foto's geschoten is ;-). Eentje wil ik jullie niet onthouden, Nynke heerlijk ontspannen in de emmer:

Vrijdag was de bruiloft van Ronald en Dorine. Om 13.00 moesten we in Eersel zijn (bij eindhoven), dus nadat ik nog gauw een paar uurtjes wat werk gedaan had vertrokken we om 10.30. De reis op zich ging goed, maar helaas waren er nogal wat ongelukken en files, dus op het nippertje kwamen we aan om 13.45, terwijl de ceremonie op het punt stond te beginnen. En dat terwijl Nynke al 3 uur niets te eten had gehad. Ik zag het dus ook niet zo zitten en ben achterin de zaal gaan zitten met Nynke op de arm, klaar om er uit te lopen. Maar dat was niet nodig, want Nynke heeft zich voorbeeldig gedragen, de hele ceremonie lang. Een hele mooie en persoonlijke huwelijksvoltrekking, waarbij heit zo af en toe meer neiging had tot huilen dan Nynke!

Veel mensen hadden Nynke nog niet gezien, dus ze is bij veel mensen op de arm en op de foto geweest, niet in de laatste plaats bij mijn Opa en Oma, die vanaf nu Oer-pake en Oer-beppe zijn. Heel bijzonder en waardevol om 4 generaties De Gier bij elkaar te zien!

Ook tijdens het diner hield Nynke het nog prima vol, en na het diner is Mirjam met Nynke naar het hotel gegaan, en mocht ik me nog even lekker uitleven op de klanken van de band glance. Leuk feestje! :-)

Dit weekend hebben we vooral besteed aan uitrusten en op adem komen, want zowel voor Nynke als voor ons bleek het toch wel een beetje veel van het goede.

Sinds vandaag geldt dan ook het regime Rust, Regelmaat en Reinheid met volle kracht, en heeft Nynke het recht verdiend zo af en toe gewoon even te mogen huilen. Dat wordt voor alle betrokkenen nog lastig denk ik, maar het hoort er wel bij. We gaan dus gewoon de wijze raad van alle opa's, oma's, tantes en Suzanne opvolgen.

Morgen wordt Nynke weer gewogen, vorige week zat ze alweer op 3580 gram (=300 gram in 4 dagen!). De groei zit er dus gelukkig weer goed in, benieuwd waar ze morgen op uit komt!

1 opmerking:

Anoniem zei

Wijze raad van Suzanne..... Jemig, ik voel me op die manier een enorm ervaren moeder, maar dat ben ik helemaal niet. ;-)
Maar je zult zien, dat het werkt, bij Mika in ieder geval wel!

Veel succes met de 3 R-en en tot zondag!

Groetjes Suzanne (en natuurlijk ook van Steef en Mika).